inte-ensam

Alla inlägg den 10 juni 2016

Av inte-ensam - 10 juni 2016 11:30

Det kan man fråga sig idag  Åtminstone här i trakterna där jag bor är det bara regn och rusk. Tråkigt för de som har skolavslutningar idag men än är det ju många dagar kvar av sommaren så det kommer säkert många fina soliga dagar också.


Idag, närmare bestämt om en liten stund ska jag åka och köpa något jag länge tänkt införskaffa. Nämligen ett VR headset till mobilen.


 


De verkar så smidiga att kolla serier/film på då man tydligen med lite pill kan få det att fungera så man kan ligga i sängen med glasögonen på och titta. Det är väl egentligen främst därför jag vill ha ett par även om det förstås kan vara kul att prova någon 3D app och typ sväva fram över jorden, åka virtuell berg och dalbana och allt man nu kan göra. Passar också perfekt för mig som tittar mycket på avslappningsklipp, självhypnos och ASMR då jag kan tänka mig att man bättre kan leva sig in i det med dem på. Ska bli intressant! Får lämna någon slags rapport om hur det funkar när jag hunnit prova.


Annars har jag inte sådär överdrivet mycket planerat inför helgen. Ska få upp utemöblerna på min balkong och en tur ut i skogen tänkte jag mig också, i övrigt blir det mest att ta det lugnt.


Man blir mörkrädd och deprimerad av att läsa nyheter på sidor som Aftonbladet och Expressen. De rapporterar ju i princip aldrig om annat än tragedier och dylikt som har stort chockvärde. Så titta gärna in på nyhetssidan jag har länkad under min länkavdelning om du behöver något mer upplyftande - de gör tvärtom och postar endast bra och roliga nyheter. Vem kan t ex inte bli charmad av ugglan GiGi som tycker om att krama sin vårdare? http://goodnewsnetwork.org/owl-cant-stop-hugging-the-man-who-rescued-her-after-bad-accident/


Eller hästen som vaggar det lilla barnet varje gång det gråter? http://goodnewsnetwork.org/every-time-baby-cries-horse-reaches-down-to-rock-the-cradle/


Trevlig helg!

Presentation


Hej! Det här är min blogg för oss som är ensamma och lever med social fobi, agorafobi, ångest eller andra problem. För en gemensam kamp mot ett bättre liv!

Kontakt: intointro1@gmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards