inte-ensam

Direktlänk till inlägg 15 juni 2016

Midsommar

Av inte-ensam - 15 juni 2016 10:45

Nu är det inte så värst länge kvar till midsommar så det börjar bli dags att göra planer. Jag kommer att fira med familjen i sedvanlig ordning och i år ska vi träffas hemma hos mig för att äta och umgås. Något jag kan tycka är lite trist med min familj är att de överlag är ganska oengagerade och inaktiva. När man inte träffas så ofta allihopa tycker jag det är trevligt om man kan planera innan och hitta på saker att göra tillsammans men det är ofta på den nivån att folk bara vill sitta i soffan och titta på tv under högtiderna. Ibland får jag känslan av att jag är mer pratsam och social fast jag har social fobi. Haha hur skruvat är inte det?   


Jag ska iallafall ner till hembygsgården en sväng när de har firande där så vill ingen annan haka på går jag dit själv.

Det är så många somrar som jag spenderat till största delen inomhus hemma och i princip slösat bort att jag känner att jag vill ut i sommar. Bada, ut och tälta, grilla, träffa folk, träffa nån mysig tjej, resa, ligga på stranden. Man har så gott om tid resten av året att hålla sig inomhus ändå. 


Jag låter bli att fråga vad ni ska göra på midsommar. För jag vet att det inte är någon rolig fråga att få om det råkar vara så att man är ensam och inte har något att göra. Men vill man berätta ändå är det förstås bara att lämna en kommentar.

 
 
malin

malin

16 juni 2016 14:25

läser din blogg :)

ha en fin dag /M

http://www.pittkvist.bloggagratis.se

inte-ensam

16 juni 2016 16:01

Vad kul!
Ska titta in på din blogg med.
Ha en fin dag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inte-ensam - 25 juni 2016 14:45

Här har det varit fullt upp med både det ena och det andra. Midsommarfirande, middagar som ska göras i ordning, bad och sång   Därför har jag postat mindre flitigt på bloggen. Förr i tiden har jag däremot tillbringat många högtider ensamma och även o...

Av inte-ensam - 23 juni 2016 11:00

De allra flesta gillar musik och lyssnar regelbundet på sina favoritartister men visste du att utöver nöjet det ger att höra en låt man tycker om så har musiken faktiskt också positiva effekter på vårt välmående? Man har sett i ett flertal studier at...

Av inte-ensam - 21 juni 2016 22:15


För ungefär ett par år sedan läste jag på ett forum om någon som brevväxlade med en fånge i USA. Många i den tråden tyckte att det var knäppt - kanske delvis därför att det var en kvinna som startat tråden och för att hon skrev med en man som satt fö...

Av inte-ensam - 20 juni 2016 22:45

Det här är inget lätt ämne att skriva om. Jag har förlorat nära bekanta som valt att gå vidare alldeles för tidigt och även om jag aldrig helt kommer att förstå hur de resonerade under sina sista minuter här i livet så förstår jag att deras lidande v...

Av inte-ensam - 20 juni 2016 12:15

Idag är det riktigt soligt och fint så jag ska passa på att vara ute och få lite sol. Man får ta tillvara på den här tiden för som vi alla vet dröjer det inte länge innan kylan och mörkret smyger sig på igen. Fast det är helt okej det också! Hösten o...

Presentation


Hej! Det här är min blogg för oss som är ensamma och lever med social fobi, agorafobi, ångest eller andra problem. För en gemensam kamp mot ett bättre liv!

Kontakt: intointro1@gmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards